Onze software zorgt dat u op tijd geattendeerd wordt op dreigende afwijkingen.

Voorkomen is beter dan genezen.

 
   nl

A3 digitaal introductie

"A3 digitaal, de interactieve ondersteuning van de A3 methodiek, is beschikbaar!".
Op een zo "Keep IT Simple"-mogelijke wijze de A3 methodiek ondersteunen: one (or no;-) paper strategy in optima forma!

Lees Meer


Monitoring prestatieindicatoren

"Hoe maak je planning & control meer toegankelijk, inspirerend en effectief?" C-it, The Early Warning Company, introduceert de webdemo voor de digitale ondersteuning van de A3 methodiek!

Lees Meer


EPO Elements lanceert Business Views

C-it, The Early Warning Company, introduceert de EPO Business View.
Een verrassend eenvoudige én krachtige manier om willekeurige overzichtplaatjes te laten leven met actuele statuskleuren.

Lees Meer


EPO Elements en NEN7510-normering

In nauwe samenwerking met de lokale autoriteiten en een ziekenhuis in het zuiden van ons land wordt er een effectieve oplossing succesvol geboden voor het continu bewaken van een IP-gebaseerd calamiteitenmeldsysteem. De EPO Elements software neemt in die oplossing een prominente plaats in.

Lees Meer


SMEs MORE INFLUENCED BY ICT RESELLER

Zutphen, – The influence of ICT Services Providers on the ICT policy of Small and medium-sized enterprises (SMEs)is already considderable and is even expected to increase the next 2 years. This is one of the...

Read More


Case Ziekenhuis BHV-ontruiming via VoIP toestellen door EPO ondersteund

Een ziekenhuis in het zuiden van het land, had bij de uitbreiding met een nieuwe vleugel die vleugel ingericht met een nieuw data netwerk en ICT apparatuur. De ICT apparatuur was uitgevoerd met Cisco switches, wireless access stations en VoIP (Voice over IP) toestellen die naast het gebruik voor standaard telefonie, zusteroproepen en BHV ontruiming doormeldingen aan het verplegend doorgeven.

De brandweer had meegedacht in de oplossing en het ziekenhuis had de switches daarvoor redundant uitgevoerd. Tevens zijn daarbij alle SER's van decentrale UPS systemen voorzien. Voor het aansturen van de ontruiming wordt gebruik gemaakt van de PBX en een JDM ESPA engine zodat er BHV berichten via het IP netwerk naar de toestellen van het verplegend personeel worden gestuurd.

Indien er zich technische problemen voordoen dan moet er een meldcontact gemaakt worden op de centrale brandmeldcentrale die op zijn beurt een directe doormelding heeft met de brandweer. Daar komt dan een centraal storingsmeldbericht binnen betreffende het niet geheel functioneel zijn van de BHV ontruimingsinstallatie. Hierop kan de brandweer gepaste maatregelen nemen indien er zicht direct daarop volgend een brandmelding van dat ziekenhuis binnen zou komen.

Waar het vroeger technisch erg simpel was om te voldoen aan de NEN2575 eisen is dat met VoIP ontruiming alarmering veel complexer geworden (voorheen een centraal storingscontact van de slow-whoop installatie, PZI installatie of het meldcontact van de Dect installatie werd ingeschakeld bij een technisch probleem). Bij een VoIP installatie kan er op veel meer verschillende plaatsen iets mis gaan met als gevolg dat de BHV signalering niet bij het verplegend personeel aankomt. Hierbij nadrukkelijk op te merken dat de totale downtijd daardoor niet slechter hoeft te zijn dan voorheen met de voornoemde installaties. Te denken aan het datanetwerk valt in zijn geheel een tijdje weg, switches gaan in storing, de PBX centrale heeft een probleem, de call server doet niet wat wordt verwacht of een decentrale UPS heeft een accu defect enz.
Dit is dan ook de reden dat er nog al wat lokale brandweer verantwoordelijken zich stipt aan de bestaande regelgeving NEN2575 vasthouden. Dit heeft onmiddellijk tot gevolg dat daardoor zeer praktische en klantvriendelijke oplossingen worden tegengehouden (het verplegend personeel hoeft nu slechts 1 toestel bij zich te hebben wat veel beter werkbaar is als zij met patiënten bezig zijn).

De gekozen oplossing is echter slechts één van de vele mogelijkheden die we hebben met EPO elements.
EPO elements is er tenslotte voor gemaakt om een maximale ICT beschikbaarheid te ondersteunen zoals beschreven is in de NEN7510. De hierbij gekozen oplossing bestaat uit het telkens uitvragen van de SNMP services per switch, ups, server enz. (niet wachten tot er een SNMP trap gestuurd door het betreffende apparaat omdat die nooit kan weten of de boodschap wel op de gewenste plaats aankomt). Bij het constateren van een afwezigheid, of het niet kunnen bereiken van het opgevraagde IP adress gedurende een vrij in te stellen tijdseenheid wordt er via de ruimte bewakingsunit een spanningsvrij contact geactiveerd die de brandmeldcentrale, en daardoor ook de brandweer, op de hoogte brengt van een geconstateerde storing in het stille ontruimingsalarm.

C-it heeft hiervoor samen met Datacenter Infra Solutions een schriftelijke verklaring uitgegeven zodat we hiermee volledig aan de NEN2575 en correctieblad C1 2006 voldoen waarmee de keuringsinstanties, die door de locale brandweer zijn ingehuurd voor de functionele test, en de locale brandweer, volledig akkoord zijn gegaan met deze functionele oplossing.
Naast de hier beschreven functionaliteit wordt het EPO systeem bij dit ziekenhuis ook steeds meer en meer ingezet (alleen extra software punten aan te schaffen) voor de totale ICT proces en keten bewaking binnen het totale ziekenhuis met meerdere vestigingen en worden daardoor goede voorwaartse stappen gemaakt met de implementatie van de NEN7510.

Neem contact op:

Contact the Early Warning Company

Innovatie

Het toepassen van geavanceerde technieken samen met de Keep-IT-Simple-methodiek op traditioneel systeembeheer leidt tot een bijzonder waardevol nieuw soort systeembeheer waarbij geautomatiseerde en niet geautomatiseerde systemen op afstand bijzonder efficiënt en proactief bewaakt kunnen worden.

Oplossingen die in de praktijk aantoonbaar leiden tot minder uitval en lagere beheer- en licentiekosten. 

Over tewc  |   Privacy  |   Sitemap  |   Contact